بلومبرگ: برتری فاحش ایران در جنگ نفتی با عربستان/ سعودیها چارهای جز کاهش سطح تولید نفت ندارند

خرید بک لینک
به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در مطلبی نوشت: در آستانه نشست نفتی الجزایر، بزرگترین صادرکننده نفت اوپک یعنی عربستان به نظر چارهای جز کنار آمدن با رقیب منطقهای خود – ایران - ندارد.
«جیسون تووی» - کارشناس اقتصاد خاورمیانه در مرکز مشاوره "اقتصاد سرمایه" میگوید: ایران و عربستان اوضاع کاملاً متفاوتی دارند. ایران که تا چندی پیش تحت تحریمهای بینالمللی قرار داشت، اکنون با بازگشت سرمایهها به این کشور و افزایش تولید نفت به دنبال تقویت اقتصاد خود است. اما در مقابل، عربستان سعودی اکنون در سراشیبی تندی قرار گرفته و یکی از بدترین دوران اقتصادی خود را تجربه میکند.
همانگونه که این اقتصاددان میگوید، ایران و عربستان تفاوتهای آشکاری با یکدیگر دارند. ایران هرگز به اندازه عربستان متکی به درآمدهای نفتی نبوده است و پس از توافق هستهای به دنبال این است تا از طریق نزدیک شدن به غرب چشمانداز اقتصادی روشنتری را پیش روی خود قرار دهد.
علیم...

ما را در سایت علیم دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 176 تاريخ: چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت: 22:42

صفحه بندی