اینستاگرام با هنجار‌های ما مطابق نیست/ شکل‌گیری مشابه‌های اینستاگرام و تلگرام در کشور تا ۲ سال آینده

خرید بک لینک

نمونه داخلی سکو‌هایی مثل اینستاگرام'>اینستاگرام، تلگرام و....، تا دو سال آینده فعال خواهد شد

وی درباره بومی شدن پلتفرم‌ها گفت: پلتفرم‌ها در اکثر نقاط دنیا حوزه رسانه و اقتصادی شده اند و بخش بزرگی از اقتصاد دنیا بر روی پلتفرم شکل خواهد گرفت. در کشور ما پلتفرم‌های مختلف اطلاعات بانکی و حمل و نقل، آموزشی و بهداشتی خوبی داریم که در کشور ما خوشبختانه پلتفرم‌ها به خوبی شکل گرفته اند. تعداد سکو‌هایی که در این حوزه فعال هستند به خوبی با هم رقابت می‌کنند و ایجاد اشتغال کرده اند اما در حوزه رسانه عقب ماندگی داریم. در سکو‌های پیام رسانی حجم اطلاعات رد و بدل شده بسیار بالاست و اقدامات متعدد صورت می‌گیرد بایستی عقب ماندگی جبران شود.

فیروزآبادی گفت: ما در این باره پیامی داده ایم و گفته ایم اجازه نمی‌دهیم نظام رسانه‌ای ما در سکو‌های خارجی شکل گیرد و از سکو‌های داخلی و بومی حمایت کرده ایم. به سکو‌هایی که فرصت استقلال از تلگرام خواستند نیز اجازه داده شد و حمایت کرده ایم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه افزود: مشابه تمام سکو‌هایی که در حال حاضر فعال هستند مثل اینستاگرام، تلگرام و....، تا یکی دو سال آینده نمونه داخلی‌شان فعال خواهد شد. نمونه‌هایی در نظام آموزشی مثل آموزش و پرورش ایجاد شده و تلاش شده که پیام‌ها در سکوی ایرانی شکل گیرد.

دیتاسنتر پیام‌رسان‌های خارجی باید در داخل کشور باشد

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه درباره فعالیت تلگرام گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی سندی در حمایت از پیام‌رسان داخلی تهیه شد و اهدافی در شورای عالی مجازی تعیین شد که پیام رسان‌های خارجی که کاربران زیادی دارند باید دیتاسنتر یا انبار ذخیره اطلاعات مردم ایران در داخل کشور ذخیره شود.

وی در ادامه گفت: معتقدیم پیام رسان‌ها باید پایه اصول و حدود مطالب را رعایت کنند. وزارت ارشاد باید در تهیه فیلم‌ها حدود را مشخص کند.

فیروزآبادی گفت: فضای مجازی پیچیده و رو به توسعه است که تدابیر لازم باید در این باره اتخاذ شود. در ۴ تا ۵ سال اخیر سرمایه گذاری سنگینی در توسعه فیبر نوری و شبکه موبایل کشور شده است که در شبکه موبایل تکنولوژی نسل ۳ و ۴ وارد مدار شده است. برای اولین بار در دیدگاه شبکه ملی ترافیک و تعرفه داخل و از ترافیک و تعرفه خارج جدا شده است. مدیریت اپراتور‌ها در حال حاضر از کشور‌های خارجی گرفته شده که این تحولات پا به پای تحولات دیگر کشور‌ها صورت گرفته است. برای صیانت در شبکه، طرح‌هایی از سوی وزارت ارتباطات انجام شده و طرح‌های صیانتی در شبکه قرار گرفته است اما طرف مقابل آرام نبوده و از همه ابزار‌ها برای نفوذ در شبکه داخلی استفاده گرفته است به نحوی که در یک جنگ نابرابر قرار گرفته ایم. در امنتیت شبکه ارتباطات امنیت ۱۰۰ درصدی موفق نبوده و در کل دنیا نیز همچنان از ناامنی برخوردار است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی درباره استفاده افراد و کنترل در حوزه مجازی گفت: نگرش در بازی‌ها به سمت جذب بازار خارجی است، اما به دلیل اینکه نورم‌های استفاده از بازی‌های ایرانی هنوز خارجی است بیشتر به سمت بازی‌های خارجی جذب شده اند.

وی در ادامه درباره استفاده از پلتفرم‌ها گفت: سکوی توئیتر بیشتر سیاسی است. سکوی‌های مشابه تلگرام کار اداری و کسب و کار و زندگی اجتماعی را مدیریت می‌کند. در اینستاگرام برخی افراد خارج کشور علیه سلبریتی‌ها و فضا‌هایی که مورد توجه مردم هستند فضا سازی می‌کنند.

علیم...

ما را در سایت علیم دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 12 تاريخ: جمعه 7 آذر 1404 ساعت: 9:32

صفحه بندی